Kickstarter teakampány
A Nepal Tea Kickstarter-kampánya túlszárnyalta a kitűzött célt
A Nepal Tea egy olyan tanúsítvánnyal rendelkező bio tea beszállító, amely segít javítani a nepáli teatermesztők és a gyermekeik életkörülményein. A 2016-ban alapított New Jersey-i székhelyű cég nemrégiben Kickstarter-kampányba kezdett, hogy növelje társadalmi projektjét. Az alapító Nishchal Banskota és Sashreek Shrestha hozták létre a kampányt, és 32 000 dollárt határoztak meg az adománygyűjtés céljaként. Egy sajtóközlemény szerint 494 hozzájárulótól összesen 42 759 dollárt sikerült összegyűjteni.
„Fantasztikus látni, hogy emberek a világ minden tájáról összefognak egy cél érdekében: egy másik embernek segíteni, hogy jobb életet élhessen” – mondta Banskota. „Szívmelengető érzés tudni, hogy egy nepáli gyermek egy egészéves oktatásra kap támogatást valakitől az Egyesült Államokban. Szándékomban áll több kapcsolatot kiépíteni és folytatni a jövő jobbá tételét. Ez a projekt bizonyíték arra, hogy nagy változásokat tudunk elérni, ha összefogunk.”
A Nepal Tea közvetlenül Nepál első tanúsítvánnyal rendelkező bio tea termőkertjéből, a kancsendzöngai ültetvényről szállítja a bio teát. Deepak Banskota, Nishchal apja 1984-ben hozta létre az ültetvényt helyi termesztőkkel egy kooperatív üzleti modell részeként. A Nepal Tea lehetővé teszi, hogy a nagyközönség támogassa a Kanchanjangha Tea Estate (KTE) társadalmi projektjeit, miközben annak jó minőségű teáját fogyasztja.
A projektek a következőket foglalják magukba:
Tehénbank Projekt: teheneket osztanak szét a kistermelők között, akik eladhatják a tehéntejet és a trágyát.
Oktatási Projekt: 2002-ben a KTE ösztöndíjprogramot hozott létre a Panchthar kerültben élő termelők gyermekei számára. Mindeddig 2300 diák részesült ösztöndíjban.
Ingyenes Lakhatás Projekt: a KTE lakhatást biztosít dolgozói számára, akik közül sokan korábban hajléktalanok voltak.
Termelői Együttműködés: a dolgozók számára a KTE alapvető élelmiszereket biztosít: rizst, főzőolajat és sót.
A Nepal Tea üzleti modellje kizárja a viszonteladókat, és bevételének egy részét olyan programoknak juttatja, amelyek segítenek javítani a nepáli teatermelők életkörülményein. A cég szeretne több nepáli tea termőkertet bevonni, hogy még több termelőt támogathasson. „A Kickstarter egy mód arra, hogy kiterjeszthessük üzemünk modelljét más nepáli tea termőkertekre és üzemekre” – mondta Nishchal.
Nishchal szeretne továbbá identitást építeni a nepáli teának, és meg akarja különböztetni a Darjeelingtől. Hozzátette, hogy a nepáli teák 80-90 százalékát alacsony áron indiai kereskedőknek adják el, majd indiai teaként árusítják.
A Nepal Tea bízik benne, hogy növelni tudja majd a teák forgalmazását világszerte, hogy emberek széles körével oszthassa meg a nepáli tea jellegzetes ízét.
Ami a vásárlókat illeti, a Nepal Tea honlapján található videóban ez hangzik el: „Nem kell adományoznia, időt és erőforrásokat feláldoznia… Elég, ha jó minőségű KTE teát fogyaszt, a többit bízza ránk!” A vásárlók rengeteg lehetőség közül választhatnak: a fekete teától kezdve, a zöld teán át, a csalánteáig.