Japán matcha teája meghódítja az Egyesült Államokat

2016. november 15. - 14:11

NEW YORK - Henry Crosby három évvel ezelőtt próbálta ki először a matcha teát. Barátja, Tom úgy hallotta, a matcha egészségesebb a hétköznapi zöld teánál, mert a leveleket - ahelyett, hogy csak áztatnánk őket - elfogyasztjuk, így több antioxidánst viszünk be a szervezetünkbe. De az ízre nem számítottak…

“Meglepően ízletes volt” - emlékezett vissza Crosby.

Nem sokkal ezután a duó piacra dobta a Mottót, amely egy mézzel és agávéval édesített palackozott matcha ital. Míg a Mottót jelenleg csak bioboltok árulják az országban, az alapítók nagyra törnek. “Szeretnénk, ha idővel mindenhol kapható lenne a Motto” - mondta Crosby.

Mivel az amerikai teafogyasztás szárnyal, a Japán-szerte népszerű matchának, az apróra tört teának, amelyet a hagyományos teaszertartáson használnak, minden esélye megvan, hogy ő legyen az új latte. Ötből négy fogyasztó iszik teát, és az amerikai értékesítés várhatóan 10%-kal fog nőni ebben az évben, ami nagy részben a zöld teának köszönhető. Az amerikaiak közel 40%-kal több zöld teát fogyasztottak 2014-ben mint 2000-ben - állítja az Euromonitor.

Az Egyesült Államokban a matchát inkább összetevőnek tekintik, mintsem italnak. Ez ellen lépnek a fogyasztásra kész teák gyártói. A zöld tea fogyasztásának gyors megnövekedését is említve Karen Ress, a Nestle tea igazgatója azt mondta, a vállalat “innovatív termékek” gyártását szeretné elindítani a következő 3-5 évben. Az Honest Tea is hatalmas keresletet észlelt a zöld teára, amely a legnépszerűbb termékük - állítja Ami Mathur, a vállalat marketingigazgatója.

 

Média-áradat

A zöld tea iránti érdeklődés növekedésének közepette a matcha réstermékből mainstream trenddé vált, köszönhetően a róla szóló hírek áradatának a médiában. A Huffington Post “2016 életmód trendjének” nevezte a matchát, az Eater étel híroldal pedig olyan főcímeket sorakoztat fel, mint például “Mi a matcha, és miért lett mindenki a megszállottja?” Amikor Crosby elindította a Mottót még gyakran el kellett magyaráznia a vásárlóknak, mi is ez a zöld por. Három évvel később már nagyon ritkán kell ezt kifejtenie.

“A matcha üzletünk négyszeresére növekedett az elmúlt két évben” - mondta Sebastian Beckwith, az In Pursuit of Tea, elegáns éttermek teaimportőrjének alapítója. “Amikor az emberek meghallják, hogy teavállalatom van, mindig megkérdezik, hogy van-e matchánk. Mindenki tudja…”

A Starbucks tulajdonú Teavana biomatchája kétszámjegyű növekedést mutatott a múlt évben, a Mottó eladásai pedig megháromszorozódtak a vállalat indulása óta.

“Senki nem hallott még a matcháról, amikor mi kezdtük. A barátaink és családjaink azt gondolták, megőrültünk” - mondta Jessica Lloyd, a Panatea matchavállalat alapítója. Lloyd együtt alapította a vállalatot David Mandelbaummal 2014-ben, miután felfedezték, hogy a tea hosszantartóbb és kevésbé ideges energialöketet ad nekik, mint a kávé. “Amikor elindítottuk a vállalatot, a tea kategória elég pangó volt. Most már sokkal több versenytárs van.”

Forrás: asia.nikkei.com