Növekvő tea-ajándékozási trend

2016. szeptember 28. - 15:09

A piackutató Packaged Facts cég szerint az élelmiszer-ajándékozások értéke idén meg fogja közelíteni a 18 milliárd dollárt. A tea, a kávé és a kakaóitalok alkotják a harmadik legnépszerűbb ajándékkategóriát.

2010 óta a fogyasztók folyamatosan tágítják az élelmiszer-ajándékozás körét, ami az alkalmakat és az élelmiszertípusokat illeti. Élelmiszert nem csak olyan ünnepekkor szokás ajándékozni, mint például a karácsony vagy a húsvét vagy olyan különleges alkalmakra, mint a ballagás vagy a születésnap, hanem manapság már „csak úgy” is gyakran küldenek ilyen típusú ajándékokat - állítja a jelentés.

Daniel Granderson, a Packaged Facts elemzője szerint az élelmiszer-ajándékozás 3,5%-os növekedést mutat. A tea, a kávé és a kakaó a harmadik legnépszerűbb ajándék, mely 17%-át teszi ki az ajándékozott élelmiszereknek; ez 4%-os növekedést jelent 2014 óta – mondta Granderson.

„A dobozolt csokoládé/cukorka magasan az uralkodó ajándékozott élelmiszer. Az elmúlt 12 hónapban az ajándékok 28%-a volt dobozolt csokoládé/cukorka” – állítja Granderson.

Ezenfelül viszonylag nagy részét teszik ki az ajándék élelmiszereknek az édes sütemények és a sós/magvas harapnivalók.

A vállalati értékesítés 4%-os növekedése várható.

„A vállalati élelmiszer-ajándékozás jelenleg figyelemre méltó lendületnek örvend, melyet a kedvező foglalkoztatási és vállalati ajándékozási trendek idéztek elő. A vállalati élelmiszer-értékesítés a cégek által az üzleti világnak tervezett ajándékkosarakból is profitál” – mondta Granderson.

A Packaged Facts úgy találta, hogy a 18 éven felüliek körében a téli ünnepek jelentik az élelmiszer-ajándékozás főszezonját. Majdnem a fele azoknak, akik élelmiszert vásároltak ajándékként, ezt a téli ünnepek alatt tette, míg 32%-a azoknak, akik maguknak vásároltak ajándék élelmiszert az ünnepek alatt tette ezt. A jelentés szerint a születésnapok és a Valentin-nap is népszerű alkalmak az élelmiszer-ajándékozásra.

 

Forrás: www.worldteanews.com